dinsdag, 24 oktober 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Web - Overzicht

De artikelen en blog-posts over internet, websites en meer

We zijn allemaal Twitterspreeuwen

Trends, tips en tools voor de social media

Een boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools).

Wat mensen ervan zeggen op Twitter

Social media gebruiken voor je werk?Door Rijk Willemse, LaVerbe

Aanwijzingen voor:

  • Succesvolle toepassing social media
  • Onlinereputatiemanagement
  • Succesvolle online marketing
  • Vergroting van draagvlak
  • Verborgen eigenaarschap

Voor onder meer:

  • Communicatiemedewerkers
  • Beleidsambtenaren
  • Ondernemers
  • Bestuurders
  • Wetenschappers

Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen  
(104 pagina's, pdf 5 MB). 

Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app.

Of koop hier het gedrukte boek.

Website nu ook mobiel

Deze website is nu ook mobiel te ontvangen. Op iPhone, Smartphone, WAP-phone en iMode-phone...

De handige plugin Mobile Joomla, van mobilejoomla.com, verzorgt de afhandeling voor elk apparaat.

Read More

Telecom-gegevens vertellen alles over jou

'Hadden we maar een chip voor in de halsband van Boaz', verzuchten mijn kinderen. 'Dan weten we precies waar ie is als hij wegloopt.' Als hondje Boaz mobiel zou bellen, sms'en en internetten, was dat in principe geen probleem geweest. Alle benodigde gegevens zijn beschikbaar.

Read More

Wat vind jij van deze website?

"Wat vind jij van deze website?" Dat is de vraag die ik vanochtend voorgelegd krijg. Waar begin je met je antwoord en, vooral, hoe onderbouw je dat? Even de zaken weer opschudden.

Gelukkig kom ik het artikeltje tegen dat ik een tijd geleden samen met een stagiaire schreef over dit onderwerp, in het kader van een tevredenheidsonderzoek. Toepasselijk getiteld: "Beoordeling van onze websites".

Inhoud, interactiviteit, design, functionaliteit. Dat waren de sleutelwoorden destijds. Nog heel toepasbaar, blijkt nu. Een goed kader voor een gestructureerd antwoord, al moeten de social media er nog wel 'ingefietst' worden... dat was destijds nog geen topic. Onder 'Overige interactiviteit?'

Lees meer

Hoog in Google met links via social media

Twitteren over een blog-artikel zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten van Google, net zoals het sharen van zulke artikelen via Facebook en andere social media zoals Stumbleupon. Sinds kort krijgen deze social media-links van Google een plek op de eerste pagina van de organische zoekresultaten, of je nu ingelogd bent in Google of niet.

Voorheen stonden zulke social media-links onderaan in de zoekresultaten; nu krijgen ze een voorkeursplek. Goed nieuws, dus. Het betekent dat je een webpagina - en een website - nog gemakkelijker kunt opstuwen in de zoekresultaten zonder al te grote investeringen.

Het blijft natuurlijk wel van belang dat je de artikelen die je schrijft zoekmachinevriendelijk maakt. Bijvoorbeeld door een sprekende url en titel. Ik nam de proef op de som...

Read More

watch this space

Google adverteert nu voor bewegend adverteren. Watch this space, heet het filmpje dat rechtsboven op mijn LinkedIn-pagina verschijnt. Alles wordt beter, mooier en toegankelijker, zegt het filmpje. Maar is dat wel zo?

Read More

Blog met goede url's en je komt hoog in Google

Stel je hebt een website en je bent niet tevreden over de vindbaarheid ervan op het internet. Jouw site verschijnt niet of nauwelijks in de zoekresultaten van Google. De content is o.k., maar mensen vinden die content maar moeilijk.

Wat moet je doen om dat te verbeteren? Goed vindbare content plaatsen, is het antwoord. Maar aan welke voorwaarden voldoet goed vindbare content?

Read More

Een kwestie van afwachten?

Een mooie website is een goed begin. Nu de bezoekers nog. Dat kunt u op twee manieren bereiken:

  1. door de naam van uw website bekendheid te geven, bijvoorbeeld via een campagne, een mailing, advertenties in de krant of op radio en tv;
  2. door ervoor te zorgen dat uw website verschijnt in de al dan niet betaalde zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.

Voor de eerste manier bewandelt u de gebruikelijke pr- en marketingpaden. Voor de tweede manier is specifieke kennis van het internet nodig. We vertellen u hier hoe we te werk gaan als we een website ontwikkelen die goed en gemakkelijk gevonden moet worden op het web.

Read More