Een nieuw jaar, een nieuwe, slankere bedrijfsvorm, minder ‘overhead’, bijpassende tarieven, daar hoort dan toch ook een bedrijfspagina van Facebook bij, of niet?
We weten het allemaal van Facebook: filter bubble, fake news, echo chamber, group think. En ook: verdienen aan het digitale proletariaat, schending van briefgeheim, privacy en integriteit… En zo verder.
Bezwaren
Allemaal bezwaren waar je eigenlijk niet omheen kunt. Maar toch. Toch kan het medium ook sociaal ingezet worden, en kun je relaties gemakkelijk(er) bereiken, en zorgt de privacyschending tegelijkertijd ook voor ‘presence’ in zoekmachines enzo.
Ziedaar het dilemma van de moderne, maatschappelijke bewuste ondernemer.
Toch welkom
In ieder geval… Los van alle wetten en praktische bezwaren, met inachtneming van een goede dosis ironie bij al die voordelen tegenover de nadelen (ik heb toch niets te verbergen?): heet ik jullie allen nu welkom op www.facebook.com/rijkwillemsebeleidadvies.
Vertel het door
Dat je het maar door mag vertellen. Je weet me in ieder geval te vinden (liken die pagina), en de zoekmachines ook…
Verderkijker
En voor wie meer verdieping wil: lees Stiegler, Schnitzler en hun door mij zo geliefde consorten, hier dus.