Blog
- Gegevens
Milieubeleid is allang niet meer een zaak van overheden alleen. Bedrijven, belangengroepen en bewoners spelen eveneens een actieve rol. En zij willen dat ook.
Om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en te houden is actuele en gemakkelijk toegankelijke informatie over de voortgang van essentieel belang.
- Aantal keren bekeken: 4798
- Gegevens
Waarom blijven sommige ideeën hangen, terwijl andere ideeën een zachte dood sterven? Hoe zorg je ervoor dat iets blijft hangen? Chip en Dan Heath schreven er in 2007 over in hun boek 'Made to stick'.
Zij zetten de maat voor effectieve communicatie, de oneliners, het bereik. Maar dan wel met diepgang en fundament. Anders werkt het niet.
- Aantal keren bekeken: 6477
- Gegevens
Met Stumbleupon kun je aangeven - en opslaan - wat je van webpagina's vindt: ok, of niet ok. Handig om snel een verzameling van interessante links op te bouwen. En, zo kun je ook eigen webpagina's aanbieden en onder de aandacht brengen. Wat weer goed is voor de zoekresultaten.
- Aantal keren bekeken: 4188
- Gegevens
De essentie opschrijven van je eigen plannen, onderneming of beleid moet je niet alleen doen. Dus, als je een eigen ondernemingsplan, business model, beleidsplan of corporate story op papier moet krijgen, moet je dat samen doen.
Sparren met een buitenstaander is essentieel, toont mijn ervaring aan. Er is immers niets zo moeilijk als het knippen van je eigen haar. Het advies: ga naar de kapper.
- Aantal keren bekeken: 4635
- Gegevens
De Kahn Academy is een ideƫle organisatie die educatie van wereldklasse aan iedereen en overal wil aanbieden. Een voorbeeld bij uitstek van open source: vermenigvuldigen door te delen.
Weet je niet (meer) hoe het oplossen van een exponentiƫle vergelijking gaat? De Kahn Academy heeft er een duidelijke instructievideo over. Een van de meer dan 1800. Geordend per vak. Wat een werk!
De hulp bij huiswerk. De assistent voor vader of moeder aan de keukentafel. Je moet er wel even bijblijven, want het is in het Engels. Maar het is helemaal gratis.
- Aantal keren bekeken: 4656
- Gegevens
Facebook moet echt iets doen aan het 'like-icoontje'. Het uitgangspunt dat je iets kunt ondersteunen of propageren via een muisklik is natuurlijk goed. Het fundament van de social media.
Maar het leven doet zich natuurlijk veel genuanceerder voor dan je met de keuze tussen 'leuk' en 'niet leuk' kunt uitdrukken. Sommige dingen zijn gewoon niet leuk en toch het verspreiden waard.
- Aantal keren bekeken: 4562
- Gegevens
Neem www.arnhemaanzee.nl. Dat begint met een website, waarop kunst en cultuur in kaart gebracht worden. Een thematische website met een netwerk van individuen, platforms, bureaus, uit alle disciplines. Thema: kunst en cultuur in en rond Arnhem.
Dat lijkt aan te slaan. Deelnemers melden zich aan. De media besteden er aandacht aan. Er komt een overzichtstentoonstelling, in het Museum voor Moderne Kunst. Dankzij inbreng van velen. Er ontstaat beweging.
- Aantal keren bekeken: 4660
- Gegevens
Grote merken kunnen niet zonder hun beeldmerk. Daarom opende Naomi Klein haar aanval op de dwang van de grote merken ook precies op dit punt: 'No Logo'.
Kleine merken maken zichzelf groot, onder meer door hun logo. 'Geen logo, geen bedrijf', lijken ze wel te zeggen. Zoek, koop, maak een logo, en je bent een bedrijf, een speler van belang. Zo lijkt het.
- Aantal keren bekeken: 6179
- Gegevens
Een eigen template bouwen in Joomla is heel verheffend, en leerzaam. Ik kan het elke web-adviseur aanraden. Toch kan er niets op tegen wat open source ons biedt.
Het team van Yootheme levert - gratis - vele templates, waaronder de 'Pure'. Past helemaal en oogt fantastisch. De vorm leidt niet af. De inhoud moet het werk doen. Helemaal naar mijn zin.
- Aantal keren bekeken: 3790