woensdag, 20 oktober 2021
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Boekbesprekingen

De artikelen die gaan over boeken en hun inhoud.

Buy.ology of gezond verstand?

In het boek Buy.ology beschrijft Martin Lindstrom hoe onze hersenen reageren op logo's van bekende merken. Hij laat zien dat 'neuromarketing' een manier is om erachter te komen wat mensen wensen.

Hij stelt dat ongeveer 90% van het koopgedrag zich op onbewust niveau afspeelt. En hij geeft marktonderzoekers een instrument waarmee ze nu eindelijk echt kunnen meten welke marketingstrategie en welke advertenties werken. Via MRI-scans.

Read More

S.C.H.E.R.P. blijven

Waarom blijven sommige ideeën hangen, terwijl andere ideeën een zachte dood sterven? Hoe zorg je ervoor dat iets blijft hangen? Chip en Dan Heath schreven er in 2007 over in hun boek 'Made to stick'.

Zij zetten de maat voor effectieve communicatie, de oneliners, het bereik. Maar dan wel met diepgang en fundament. Anders werkt het niet.

Read More

schipperskameleon

Vroeger las ik met zeer veel plezier over De schippers van de Kameleon. Nu lezen mijn kinderen die verhalen, met dezelfde intense aandacht. Wat maakt die boeken zo boeiend voor hen en wat zou ik er nu van vinden? Ik pakte mijn oude uitgave en stofte hem af. Het verhaal viel me deze keer behoorlijk tegen.

Read More