donderdag, 28 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Communicatie - Overzicht

De artikelen en blog-posts over communicatie

network-topology

“We zijn druk bezig met de voorbereiding van een project waarin we techniek, kunst en samenleving op een vernieuwende manier willen verbinden en aan de orde willen stellen voor het hogere en wetenschappelijke onderwijs, bedrijven en creatieve en culturele platforms. Hoe kunnen we dit project met de sociale media onder de aandacht brengen bij de betrokkenen en belangstellenden?”

Weer zo’n heerlijke adviesvraag, waarvan het antwoord in de vorm van tips rustig gedeeld kan worden. En, nog meer suggesties zijn welkom!

Read More

Tekstadvies rapportage

Gemeenten Nijmegen en Beuningen, Provincie Gelderland

De gemeenten Nijmegen en Beuningen werken samen met de provincie Gelderland aan een milieuprogramma dat ervoor moet zorgen dat de milieukwaliteit van Nijmegen-West en Weurt verbetert en gewaarborgd blijft, ook bij nieuwe ontwikkelingen in Nijmegen-West en Weurt. De organisatie rapporteert over de voortgang via jaarverslagen en een interactief dashboard dat toegankelijk is voor publiek en geïnteresseerden.

Mensen doen zaken met mensen, ook bij B2B

De tijd dat bedrijven zich online uitsluitend profileren met hun dienstverlening lijkt ten einde te lopen. Mensen die zaken willen doen zoeken liever niet meer alleen naar excellente diensten. Ze willen ook weten wie er achter die dienstverlening zit...

Read More

Bron: advertenties, websites en andere uitingen, door de tijd (de genoemde uitingen kunnen dus uit gebruik zijn genomen)

Kijk hier naar Het waarom van een motto of een slogan.

Arnhem-Zuid

In Arnhem-Zuid zit je zó

 

 

Belastingdienst

Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.

 

 

Klik hieronder voor het volledige overzicht.

Read More

Tekstadvies

Gemeente Nijmegen

De gemeente Nijmegen voert voor de stadsuitbreiding de Waalsprong een milieueffectrapportage uit. Ze vroeg om advies bij het schrijven en de opbouw van het rapport (ruim 1500 pagina's). Resultaat: 'Het nieuwe MER is uitstekend leesbaar. De consequente opbouw en redactie van de bijlagenrapporten maken het geheel zeer inzichtelijk. [...] In de ogen van de Commissie is er met dit MER een belangrijke kwaliteitsslag gemaakt.' (Bron: de landelijke Commissie voor de MER)

Zie ook het overzicht van de ingrepen...

Naar aanleiding van uw schrijven d.d.

Stel u krijgt een brief van uw verzekeringsmaatschappij over de schade aan uw auto door fout inparkeren van een ander. Het gaat om een fors bedrag voor de blikschade. U heeft ze eerst gebeld, de nodige vragen gesteld en uitgelegd wat er aan de hand was. Zij vroegen u de paperassen in te vullen en op te sturen. U bent benieuwd naar de inhoud van de brief: krijg ik de schade volledig vergoed of moet ik een deel zelf betalen?

Tot dat moment heeft u altijd een goede indruk gehad van uw verzekeringsmaatschappij. Hun reclames zeggen het ook: wij zijn betrouwbaar, niet duur en klantvriendelijk. Ook de reclamebrieven die u van ze kreeg zeggen dat. Ze zijn aan u persoonlijk gericht. Ze tonen een groot inlevingsvermogen in u, uw situatie thuis, uw werk, uw ziekte, uw vakantie, uw oude dag...

Dan die brief over de blikschade.

Read More

Met filmpjes bereik je meer

Hoe meer zintuigen je tegelijkertijd bereikt, hoe effectiever en intensiever het contact en de betrokkenheid. Ogen, oren en zelfs tastzin gezamenlijk voorop, video en film nemen ze helemaal in beslag. Kijk je even mee?

Read More

OH - het oor te luisteren

OH, de afkorting voor 'overheard', verwijst naar gespreksflarden opgevangen en geciteerd door bijvoorbeeld twitteraars. OH-fragmenten zijn vaak uit hun context gerukt en geven daardoor een bijzonder of vervreemdend effect.

Heel vaak echter wordt 'OH' gebruikt om de spreker neer te zetten. OH als aanduiding van een karakterschets, dus. Heel vermakelijk soms. Soms ook dicht bij wat we in Nederland denken bij de afkorting OH… Een selectie uit mijn eigen collectie.

Read More