Het komt voor dat zelfs de beste service provider een steekje laat vallen. Dagenlang probeerde ik een fout functionerend account bij Bufferapp te laten repareren. Via mail deed ik oproepen. En dat was misschien wel mijn fout.
Als routinier op Twitter reageerden de jongens van Bufferapp eerst niet, later niet adequaat op de vraag via de mail. Het probleem bleef bestaan. Daarom zette ik de volgende stappen. Met succes.
Stap 1 - De laatste kans
Ik stuurde 'mijn man bij Buffer' een tweet, met de vraag of hij mijn mail ontvangen had. In die mail stond het probleem beschreven. Ik weet het: Twitter is om te delen en niet om te zenden, maar toch.
Stap 2 - De reputatie kietelen
Dan maar een plaagstootje via de social media. Ik tartte de online reputatie van de service provider door een statement en een vraag die een dienstverlenend bedrijf niet graag ziet. Niet aardig, maar toch.
Stap 3 - De reputatie onderzoeken
Als er dan niks gebeurt, dan ook maar tegelijk die reputatie via een kleine crowd source onderzoeken. Dit ziet de service provider ook niet graag, dat kun je je wel voorstellen. Weer niet aardig, maar toch.
Stap 4 - Nadrukkelijk(er) zeuren
De temperatuur loopt op. Dagenlang kon ik geen gebruik maken van de diensten die de service provider aanbood. Dagenlang ook geen antwoord op mijn verzoeken dit te verhelpen. Ik spreek de jongens rechtstreeks aan, maar toch.
Stap 5 - Succes delen
En als het de service provider dan kort daarna (nu wel!) gelukt is om het probleem te verhelpen, dan moet je niet flauw zijn en dit succes uitbundig delen. Ook om de reputatieschade van de vorige stappen te repareren. Dat verdienen ze eigenlijk niet, maar toch.