dinsdag, 19 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Realisatie online en offline

realisatie online offline tIk begeleid communicatiemensen bij hun taak om online en offline middelen in te zetten, en kan daarbij als buitenstaander belangeloos adviseren...

  • Advies bij het opzetten en inrichten van de vernieuwde website 
  • Opzetten en activeren van een infrastructuur voor sociale media
  • Optreden als 'linking pin' tussen webdeveloper, leverancier van webtoepassingen en communicatieteam
  • Individuele training en coaching van communicatiemedewerkers in de omgang met de vernieuwde website en de sociale media
  • Organiseren van draagvlak voor (online) vernieuwing

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was: enkele voorbeelden van online en offline realisatie.

vakantie catherine willemse

De zomer geeft ruimte en tijd. Maar ook corona doet dat...
Voor sommigen betekent het thuisblijven, voor anderen een reis?
Voor velen: andere gedachten en ruimte voor beschouwing.

Dat de volgende boeken je daarbij deze zomer mogen vergezellen. Veel lees- en leergenoegen!

Hartelijke en warme groet, Rijk Willemse

Read More

wc eend 2

Online reclame werkt niet, tv-reclame blijkt nu ook niet te werken. En beide kosten alleen maar geld. Dat geven twee onderzoeken aan die de Correspondent in twee artikelen bespreekt. Fijn dat zaken nu eindelijk eens diepgaand onderzocht zijn. Het eerste onderzoek besprak ik op 29 januari van dit jaar (Online ads: niet doen). 

Tijd voor een overdenking van het tweede onderzoek dat de Correspondent bespreekt in een uitgebreid artikel van Jesse Frederik: Reclame op tv. Kost een berg, doet een beetje.

Read More

SonicCDRemoveAds

Aan de uitdrukkingen zonder tegenstelling, zoals zinloos geweld, onbeholpen gedrag en onbegonnen werk, kunnen we gerust de term 'ongewenste reclame' toevoegen. Alle nee-nee-stickers, adblockers en spamfilters ten spijt blijven we offline, maar vooral online het doelwit van reclame.

De resultaten van de zoekmachines, de tijdlijnen van de sociale media en de intro's en intermezzo's van gratis (freemium) apps en van video's staan er vol mee: hinderlijke onderbrekingen van de gewenste informatie, schijnbaar gericht op een publiek dat geen onderscheidingsvermogen heeft.

Read More

online ads 260

E-commerce moet nodig in de spiegel kijken. Jesse Frederik en Maurits Martijn stellen in De Correspondent een nieuwe internetbubbel vast: online advertenties.

Lees mee en bespaar kostbare euro's...

Weggegooid geld

Online adverteren met een merknaam of voor een product is weggegooid geld. Het heeft geen effect. Mensen klikken net zo lief op de onbetaalde links met dezelfde inhoud. Hier is een sprekend voorbeeld van zo'n nutteloze geldverslinder:

Read More

SRO

Zakelijke tekst in de praktijk

Hoe schrijf ik een goed gestructureerde, aantrekkelijke, bondige en eenvoudige, exacte en concrete, correcte zakelijke tekst?

Kortgeleden was er weer een golf van aandacht voor de onbegrijpelijk taal van overheden.

Terecht. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Overheidstaal is vaak onbegrijpelijk. Dat kost geld en goodwill. En daar moet (en kan) iets aan gebeuren. "Schrijfles" dus. Elke keer weer.

Read More

ondersteuning260

Hi,
 
Ik wilde wat pagina’s volgen vanuit onze eigen Facebook-pagina, maar krijg het niet voor elkaar. Als ik pagina’s van een ander wil liken of volgen kan ik dat alleen maar als mezelf doen en niet als onze eigen Facebook-pagina. Wat doe ik fout? Tips? Of heb ik misschien toch niet voldoende bevoegdheden?

Read More

haaien
(Afbeelding: shutterstock.com)

Veel mensen staan argwanend tegenover de sociale media. En terecht. Via de sociale media gebeuren veel dingen die niet door de beugel kunnen. Hufterig gedrag maar ook schending van de privacy zijn voorbeelden. Maar moeten we de sociale media daarom mijden? Het onderzoek van Merijn Oudenampsen helpt bij het vinden van een antwoord.

Oudenampsen zet in zijn boek De Conservatieve Revolte (2018) onder meer de theorieën van Marshall McLuhan en Raymond Williams naast elkaar - ten faveure van de laatste. McLuhan kennen wij van het adagium ‘the medium is the message’: de eigenschappen van radio, tv - en nu ook de sociale media - zouden de inhoud van de communicatie daarop automatisch bepalen. Williams relativeert die stellingname.

Read More

deepl

Op het eerste gezicht lijkt DeepL een goed alternatief voor de webapps voor automatische online vertaling.

De Duitse ontwikkelaars van DeepL claimen dat zij dankzij de nieuwste inzichten in machine learning Google Translate en Bing Translator ver voor zijn.

In IP, vakblad voor informatieprofessionals (03/2018) schrijft Leen Liefsoens erover: “Voor twintig euro per maand kun je DeepL’s vertaaltechnologie integreren in bestaande systemen door middel van de DeepL-api.”

Tijd voor een (praktische) proef op de som.

Read More