donderdag, 28 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Samenwerken en activeren

samenwerken activeren tIk krijg de handen op elkaar voor samenwerking, en leer mensen sociaal kapitaal te benutten...

  • Strategisch communiceren voor ondernemingsraden en andere overlegorganen
  • Recruitment, reputatiemanagement en activering 
  • Contentmarketing door mensen 'in de lijn'
  • Communitymanagement en netwerkstrategie

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was.

meertrapsraket1

In het enthousiasme om op en top socialemediawaardig te zijn (een heel goed streven) is het voor organisaties belangrijk om goede timing toe te passen, zeker als je van plan bent om samen te gaan bloggen. Kort gezegd: maak nog geen accounts aan als die voorlopig nog geen inhoud krijgen.

Read More

wondertrommel

"The world’s largest online social media magazine", de Social Media Examiner, deed begin 2015 een onderzoek onder socialemedia-professionals naar de ontwikkelingen die zij waarnemen. Een van de conclusies: Bewegend beeld is 'booming', vooral als het gaat om de verbinding en de activatie die ermee bereikt kan worden.

Enkele trends, op de dag dat Youtube zijn tiende verjaardag viert.

Read More

linkedintraining

“Wij willen onze volgende professionaliseringsbijeenkomst wijden aan LinkedIn. We hebben allemaal een account, maar we maken er onvoldoende gebruik van. Zou jij ons daarmee verder op weg willen helpen?”

Deze vraag bereikt mij, ironisch genoeg, dankzij LinkedIn. Mijn profiel, met daarin onder meer de ‘Experience’ als ‘Workshopleider en trainer, functioneert dus prima.

Read More

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

Read More

waddenzee

Hoe krijg je een community van de grond voor een non-profit doelstelling? Wij gingen aan de slag voor de internationale Waddenzee: voor Nederland, Duitsland en Denemarken.

Een ambitieuze opgave, die inmiddels aardige resultaten oplevert.

Read More

vierkantemeloenenSM

Een bedrijf wil zijn aanbod meer onder de aandacht brengen. Mensen die op zoek zijn naar dat aanbod, komen nu niet bij het bedrijf terecht. Bovendien wil het bedrijf in algemene zin beter gevonden worden op het web.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de koppeling tussen het aanbod van een organisatie en de organisatie zelf versterkt wordt? En, hoe kunnen we ervoor zorgen dat de organisatie beter wordt gevonden op het web?

Read More

quickwins

Wat kun je doen om je website met een paar eenvoudige stappen beter vindbaar te maken voor de zoekmachine van Google? Daarvoor zijn uitgebreide protocollen beschikbaar. Maar als je snel resultaat wilt, kan dat ook.

Enkele quick wins op een rijtje

Read More

Advies en gespreksleiding

Communicatie voor Nacco Nijmegen

Nacco Materials Handling Nijmegen

Nacco, dochter van een wereldwijd opererend Amerikaans bedrijf, maakt vorkheftrucks. Wij ondersteunen de Nijmeegse vestiging bij de communicatie, onder meer bij optimalisering van de bedrijfsvoering. Toen Nacco werktijdverkorting moest instellen adviseerden wij de medewerkers nauw bij dit proces te betrekken.

Dat gebeurde in een plenaire bijeenkomst en in zes workshops met uitleg over de gevolgen van de werktijdverkorting. Onderdeel van de workshops was dat de medewerkers de verschillende afdelingen van het bedrijf intensief bezochten: ze konden zien hoe elders in het bedrijf werd gewerkt, wat problemen én mogelijke oplossingen waren. Uitdrukkelijk werd iedereen gevraagd ideeën en suggesties aan te dragen.