Sociale media - Overzicht
De artikelen en blog-posts over sociale media
De afdeling communicatie krijgt door de social media een nieuwe opdracht: het managen van de conversatie via de social media. Velen merken op dat zij het nu al druk genoeg hebben met hun dagdagelijkse taken: advies en uitvoering van de corporate communicatiestrategie.
Marcus Sheridan van Thesaleslion.com zegt het ook al: bloggen is goed voor je. Voor je website, omdat het gratis SEO betekent, voor je mensen, voor de verkoop en voor jouw merk. Een samenvatting met een enkele inkleuring.
Je hebt een Facebook-pagina aangemaakt voor je bedrijf en je wilt er gemakkelijk naar kunnen verwijzen. Bijvoorbeeld met een link op een andere website, of in een mailtje.
Facebook heeft jouw bedrijfspagina al een url gegeven. Bijvoorbeeld:
Jan Bommerez, specialist in transformatieprocessen, op de Energiedag van de MKB Krachtcentrale op 30 november 2010, vertelt over loslaten en hoe onze hersenen ons daarbij belemmeren.
Hoe moet je de social media inzetten als community manager voor een merk? Online marketeer Richard Meyer schrijft erover op newmediaandmarketing.com.
Het blijkt een evenwichtsoefening, balanceren tussen marketing en conversatie.
Mobile learning is leren met mobieltjes. Om het maar eens eenvoudig te stellen. Mobile learning is overal leren, niet alleen maar op die ene plek van het klassenlokaal. Maar ook samen leren en samen werken, met studievrienden en collega's.
In de afgelopen twintig jaar is het landschap van sales en marketing ingrijpend veranderd. De maritieme industrie past zich echter langzaam aan.