Sociale media - Overzicht
De artikelen en blog-posts over sociale media

Jan Luijten en Rijk Willemse schreven een artikel over participatieve monitoring voor vertrouwen en gedragen beleid, voor Stadswerk Magazine. Als best practice wordt de milieumonitor westenweurt.nl opgevoerd.
Dat ik bijna dagelijks in Nijmegen kom, maakt dat ik Nijmegen kan beleven. En die beleving is gemengd van aard. Neem het levensgevaarlijke stationsplein en het onbegrijpelijke parkeerbeleid. Maar ook de prachtige particuliere horeca en de heerlijke campus. Gemengde gevoelens dus.
Maar nu de gemeente Nijmegen zichzelf gaat profileren met een promotiefilmpje voor de verkiezing Beste Binnenstad 2015 - 2017 kan ik Nijmegen definitief een plek in mijn hart geven.
Traditionele marketing is steeds minder effectief. Potentiële klanten herkennen marketinguitingen zoals advertenties, pop-ups en virals, en ze negeren die uitingen meer en meer. Omdat deze afleiden van de inhoud en vaak zelfs als irrelevant en irritant worden ervaren.
Dan verschijnt contentmarketing op het toneel.
Wat is een goede 'lifecycle' van een blogartikel? Kijk naar deze presentatie en volg een van mijn blogs, vanaf het moment van schrijven, via het delen en de conversatie naar een bevredigend aantal views.
Een Ster-reclame, om 23.00 uur, na een veelbekeken programma van de VPRO. Gericht op het intellectueler publiek. Opgezet volgens de moderne regels van de conversatie en de sociale media. Niet jezelf op de voorgrond stellen, maar een thema. Maar hoe fout pakt het uit...
In een best ontoegankelijk opgezet interview voor The Wire van 6 juli 2015 ondervraagt John Keane Julian Assange over diens nieuwe boek 'When Google Met Wikileaks'. Assange vindt dat Google 'Big And Bad' is geworden en ondertussen nog steeds het spel speelt van 'Don't Be Evil'.
Een kijkje achter de schermen van het digitale kolonialisme, maar ook in de geest van een dystopist.
Een prachtig voorbeeld: mensen uitnodigen om het kanton Graubünden te beleven, met een live videoverbinding op het station van Zürich.
Goed, je hebt een socialemedia-infrastructuur opgezet voor een organisatie of een bedrijf. Maar wat nu? Hoe zorg je voor activiteit en reuring? Hoe zorg je voor een goed DNA in de vorm van accounts die je volgt en passende posts op jouw tijdlijnen?
Een cheat sheet met tien stappen, om mee te beginnen. Tuning en extra stappen? Graag, en naar eigen inzicht.