zondag, 20 juni 2021
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Tools - Overzicht

De artikelen en blog-posts over tools voor social media en web

Scoop.it: Seen.it, Done.it

Scoop.it (beta) helpt je te vinden wat je zoekt. Het is een toepassing van het begrip 'curation'. Je kunt een onderwerp invoeren en Scoop.it verzamelt mogelijk interessante artikelen over dit onderwerp. Als je ze kiest, plaatst Scoop.it ze in een magazineachtig formaat, zoals Paper.li of Flipboard (voor de iPad). Je kunt ook eigen artikelen die je vindt op het web toevoegen.

Zal Scoop.it ooit een klapper worden?

Read More

Schrijven voor de lezer

Velen worstelen ermee. Ik schreef er een handboek over. Voor mensen die voor hun werk moeten schrijven en daar geen specifieke opleiding voor kregen.

Verbeter uw schrijfvaardigheid: klik op 'Lees meer' en download het handboek gratis. Veel schrijfplezier!

Read More

Bufferapp - hendig!

"Waar haal jij al die tijd vandaan om zoveel te twitteren? Moet jij niet werken?" Zulke vragen krijgen mensen die actief zijn op de social networks. Het antwoord is: van bufferapp.com!

Read More

Wie een Zwerm kan Bewegen

Principes, praktijk en prototypes voor het sociale web

Een boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met het sociale web te maken krijgen. 

 

wezkb-omslag3d 2
Door Rijk Willemse, LaVerbe

Aanwijzingen voor:

  • Invloed in het sociale web
  • De praktijk bij overheden en bedrijven
  • Succesvolle samenwerking
  • Opzetten van een socialemedia-infrastructuur
  • Marketing en PR

Voor onder meer:

  • Communicatiemedewerkers
  • Beleidsambtenaren
  • Ondernemers
  • Bestuurders
  • Wetenschappers

Download hier gratis het boek Wie een zwerm kan bewegen.  
(94 pagina's, pdf 4,3 MB). 

Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBooks-app.

 

Nu gratis: een cadeau - delen om te vermenigvuldigen

Is een recht-toe-recht-aan-campagne effectief? Dat was de vraag die ik afgelopen maandag stelde. Ik startte een recht-toe-recht-aan-campagne. Hier een tussentijdse balans, zoals beloofd, drie dagen later.

Read More

We zijn allemaal Twitterspreeuwen

Trends, tips en tools voor de social media

Een boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools).

Wat mensen ervan zeggen op Twitter

Social media gebruiken voor je werk?Door Rijk Willemse, LaVerbe

Aanwijzingen voor:

  • Succesvolle toepassing social media
  • Onlinereputatiemanagement
  • Succesvolle online marketing
  • Vergroting van draagvlak
  • Verborgen eigenaarschap

Voor onder meer:

  • Communicatiemedewerkers
  • Beleidsambtenaren
  • Ondernemers
  • Bestuurders
  • Wetenschappers

Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen  
(104 pagina's, pdf 5 MB). 

Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app.

Beter leren schrijven voor uw werk

Een tijdje terug schreef ik over Machiavellistische reclame, reclame zo plat als maar mogelijk is.

Nu wil ik de proef op de som nemen en kijken of die 'platte' benadering effectief is. (De reclamejongens en -meisjes die deze methode toepassen doen het per slot van rekening niet voor niets...) Doet u mee?

Read More

Gebruik Analytics voor je social media strategie

Google Analytics heeft met name fans bij de webbouwers en de technologen. Geen wonder: zij kunnen met deze statistische tool achterhalen of ze hun werk goed doen. Maar Google Analytics wordt nog veel te weinig gebruikt voor strategische doelstellingen.

Met name de inhoudelijk verantwoordelijken bij bedrijven en organisaties kunnen er veel nuttige informatie opdoen. Om maar niet te spreken van de communicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor de PR en de communicatie. Analytics biedt een schat aan strategische informatie en inspiratie voor campagnes via de social media en andere kanalen. Enkele voorbeelden:

Read More