Tools - Overzicht
De artikelen en blog-posts over tools voor social media en web
Tools
We zijn allemaal TwitterspreeuwenTrends, tips en tools voor de social mediaEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools). |
Door Rijk Willemse, LaVerbe |
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app. |
Deze website is nu ook mobiel te ontvangen. Op iPhone, Smartphone, WAP-phone en iMode-phone...
De handige plugin Mobile Joomla, van mobilejoomla.com, verzorgt de afhandeling voor elk apparaat.
Google Analytics heeft met name fans bij de webbouwers en de technologen. Geen wonder: zij kunnen met deze statistische tool achterhalen of ze hun werk goed doen. Maar Google Analytics wordt nog veel te weinig gebruikt voor strategische doelstellingen.
Met name de inhoudelijk verantwoordelijken bij bedrijven en organisaties kunnen er veel nuttige informatie opdoen. Om maar niet te spreken van de communicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor de PR en de communicatie. Analytics biedt een schat aan strategische informatie en inspiratie voor campagnes via de social media en andere kanalen. Enkele voorbeelden:
Paper.li is een toepassing waarmee je een digitale krant kunt maken op basis van je Twitter- of je Facebook-account. Meld je aan en vul je accountnaam in, Paper.li doet de rest.
Je krijgt een digitale krant waarin de meest gedeelde tweets of posts van jou en jouw volgers verwerkt worden. Met name de links daarin, naar websites, artikelen en foto’s, zorgen voor rijke content.
Als je snel wilt beginnen, onderneem dan nu vast quick and dirty de volgende acties (maar blijf onderweg goed nadenken en structureren):
- Maak een Flickr-groep met het thema dat je onder de aandacht wilt brengen, deel daarop foto's over het thema. Nodig mensen in je netwerk uit deel te nemen aan deze groep en om hun foto's met die groep te delen. Tag de foto's zo mogelijk.
- Doe hetzelfde voor Youtube en Vimeo (maar dan met video's natuurlijk).
Je profiel op Facebook pimpen. Hoe doe je dat precies?
Lees dit artikel en download de handige template om het zelf te doen.
Succes!
(Let op: deze aanwijzingen gelden niet voor diegenen die de nieuwe timeline van Facebook hebben geactiveerd.)
Met Stumbleupon kun je aangeven - en opslaan - wat je van webpagina's vindt: ok, of niet ok. Handig om snel een verzameling van interessante links op te bouwen. En, zo kun je ook eigen webpagina's aanbieden en onder de aandacht brengen. Wat weer goed is voor de zoekresultaten.
De strekking is: ik heb belangstelling voor de functie en wil er graag een gesprek over voeren.
Daarvoor moet je een ingang hebben. In het ideale geval is dat een persoon die je kent. Maar een telefoongesprek met degene die over de vacature gaat, is ook een goed uitgangspunt.
Het cv doet de rest. Mensen lezen liever niet zoveel. Houd het dus kort. Bij de Harvard Business Review zeggen ze het ook...
Kijk hier voor een voorbeeld.