Training, advies en creatie
Ik kom met soms verrassende inzichten van een buitenstaander...
- Ingewikkelde zaken eenvoudig en strategisch toegankelijk maken en anderen hierin coachen
- Leiden van brainstorms, naamsessies en besluitvorming rond taxonomie
- Individuele schrijftraining en coaching van beleidsmedewerkers, onderzoekers en inhoudelijk deskundigen
- Internet en social media: van sitemap tot vindbaarheid op het web
- Communitymanagement en netwerkstrategie
Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was: enkele voorbeelden van training, advies en creatie.
Snel en gemakkelijk effectieve teksten leren schrijven
Hoe maak ik een effectieve, toegankelijke tekst?
Hoe formuleer ik exact, bondig en aantrekkelijk?
Hoe bespaar ik tijd bij het schrijven?
Van blogs tot onderzoeksrapporten
Snel en gemakkelijk je scriptie schrijven
Hoe krijg ik mijn gedachten geordend op papier voor mijn scriptie?
Wat doe ik als ik vastloop met het schrijven van mijn scriptie?
Hoe zorg ik ervoor dat ik voldoe aan de eisen voor scripties?
Hoe werkt het
Organisaties die de kennis, houding en het gedrag van hun medewerkers of hun relaties naar het gewenste niveau willen brengen, passen daarvoor meer en meer de e-learning toe. Dat is in de meest ideale vorm een online toepassing van zelfgestuurd leren waarvan bewezen is dat het zorgt voor hoge motivatie, blijvende betrokkenheid en groot leerrendement.
Vraag je je af wat strategische brieven kunnen opleveren, bijvoorbeeld in de onderhandelingen tussen Ondernemingsraad en Bestuurder?
Wist je wat bloggen kan doen voor nieuwe klanten, voor meer intern draagvlak via intranet, voor kennisdeling?
Persoonlijke coaching en groepstraining:
- Strategisch Corresponderen
- Bloggen Voor De Zaak
Kijk naar het filmpje.
Een Ondernemingsraad (OR) vertegenwoordigt de medewerkers van een organisatie. Zij geeft de bestuurder gevraagd en ongevraagd advies over het voorgenomen beleid en over de strategie, de tactiek en de maatregelen die op de rol staan. Vaak gebruikt zij hiervoor de weg van brieven en memo's, wat een zekere behendigheid vraagt in de schriftelijke communicatie.
Enkele trends en tips voor de OR.
Meer en meer bedrijven zetten sociale media in voor het werven van personeel. Zeker in sectoren waar het personeel schaars is, zoals de techniek. Want, wie een baan zoekt, kijkt niet alleen meer op banensites en bedrijvensites, maar vooral ook op LinkedIn en Facebook.
Hoe kun je als bedrijf aansluiten bij die gewijzigde belangstelling als je op zoek bent naar geschikt personeel?
Traditionele marketing is steeds minder effectief. Potentiële klanten herkennen marketinguitingen zoals advertenties, pop-ups en virals, en ze negeren die uitingen meer en meer. Omdat deze afleiden van de inhoud en vaak zelfs als irrelevant en irritant worden ervaren.
Dan verschijnt contentmarketing op het toneel.
In het enthousiasme om op en top socialemediawaardig te zijn (een heel goed streven) is het voor organisaties belangrijk om goede timing toe te passen, zeker als je van plan bent om samen te gaan bloggen. Kort gezegd: maak nog geen accounts aan als die voorlopig nog geen inhoud krijgen.