vrijdag, 19 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Trends - Overzicht

De artikelen en blog-posts over trends in de social media

De nieuwe economie: andere marketing en communicatie

Jan Bommerez, specialist in transformatieprocessen, op de Energiedag van de MKB Krachtcentrale op 30 november 2010, vertelt over loslaten en hoe onze hersenen ons daarbij belemmeren.

Read More

Het wonder na Babylon

Het is een wonder. En ook nog eens gratis. De Ackuna Translator, of preciezer: Cloud Translator. De uitgangspunten van de Ackuna Cloud Translator zijn geniaal. Ackuna wil Google Translate verfijnen door crowdsourcing. Vertaal deze site maar eens met het knopje links boven.

Maar of deze vertaler beter is?

Read More

mobilelearning

Mobile learning is leren met mobieltjes. Om het maar eens eenvoudig te stellen. Mobile learning is overal leren, niet alleen maar op die ene plek van het klassenlokaal. Maar ook samen leren en samen werken, met studievrienden en collega's.

Read More

Social Media blijvertje voor de maritieme industrie

In de afgelopen twintig jaar is het landschap van sales en marketing ingrijpend veranderd. De maritieme industrie past zich echter langzaam aan.

Read More

5 redenen waarom je moet bloggen

Marcus Sheridan van Thesaleslion.com zegt het ook al: bloggen is goed voor je. Voor je website, omdat het gratis SEO betekent, voor je mensen, voor de verkoop en voor jouw merk. Een samenvatting met een enkele inkleuring.

Read More

De website: van monoliet naar bouwsteen

Zenden wordt steeds minder belangrijk. Conversatie daar gaat het om. Daarmee verandert ook de rol van de website. Was de website voorheen de plek om het eigen aanbod te presenteren, de interactie aan te gaan en - in enkele gevallen - plek te bieden voor een online community. Nu vinden de sociale functies veel beter hun plek bij de social media websites.

Read More

Social media: 7 lessen van een community manager

Hoe moet je de social media inzetten als community manager voor een merk? Online marketeer Richard Meyer schrijft erover op newmediaandmarketing.com.

Het blijkt een evenwichtsoefening, balanceren tussen marketing en conversatie.

Read More

Met filmpjes bereik je meer

Hoe meer zintuigen je tegelijkertijd bereikt, hoe effectiever en intensiever het contact en de betrokkenheid. Ogen, oren en zelfs tastzin gezamenlijk voorop, video en film nemen ze helemaal in beslag. Kijk je even mee?

Read More