Trends - Overzicht
De artikelen en blog-posts over trends in de social media
Trends
De eerste dagopbrengst van het onderzoek naar Google's filterbubble is groot. Meerdere tientallen screendumps kwamen binnen. En de bijdragen druppelen nog steeds binnen. Hartelijk dank daarvoor!
Niettemin tijd voor een eerste blik op de voorlopige resultaten! In de eerste afbeelding, hierboven, staat de verdeling van de eerste 'echte' url in de zoekresultaten van de Google-search naar 'Egypte'. Afgezien van de url's die verwijzen naar de advertenties. (De helft van de resultaten bevatten gesponsorde links, de andere helft niet.)
Social Media, best lastig. Vinden andere bedrijven dat ook? Welke bedrijven hebben succes met hun social-media-strategie? En hoe doen ze dat dan?
Amy Porterfield zette enkele bedrijven die het goed doen in de spotlight op haar site socialmediaexaminer.com. Een bron voor inspiratie. We pikken er een paar uit.
We hebben allemaal onze eigen waarneming, ook al kijken we naar die ene zaak waarvan wij denken dat we het allen op dezelfde manier waarnemen. Natuurlijk, er is een zekere overeenkomst tussen die uiteenlopende waarnemingen van dat ene ding. Die overeenkomst helpt ons wanneer we anderen de kleur 'rood' aanwijzen, of de weg naar het postkantoor, of een plek op het internet, om maar eens een paar mogelijke toepassingen te noemen. Toch is het boek dat ik lees, niet hetzelfde boek als het boek dat anderen lezen, ook al gaat het om dezelfde uitgave.
Eli Pariser, auteur van "The Filter Bubble" trekt deze opvatting door naar de zoekmachines, in zijn praatje voor TED. Een must-see.
Wie een Zwerm kan BewegenPrincipes, praktijk en prototypes voor het sociale webEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met het sociale web te maken krijgen.
|
|
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek Wie een zwerm kan bewegen. Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBooks-app.
|
Het blijft fascineren, die mensen die Twitter gebruiken als chatbox, om vaak triviale, persoonlijke gesprekken met elkaar te voeren. En dat allemaal terwijl ze vele, vele volgers hebben die (samen met Google) meekijken en meeluisteren...
We zijn allemaal TwitterspreeuwenTrends, tips en tools voor de social mediaEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools). |
Door Rijk Willemse, LaVerbe |
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app. |