Tutorials - Overzicht
De artikelen en blog-posts met handige tips en trucs
Wat kun je doen om je website met een paar eenvoudige stappen beter vindbaar te maken voor de zoekmachine van Google? Daarvoor zijn uitgebreide protocollen beschikbaar. Maar als je snel resultaat wilt, kan dat ook.
Enkele quick wins op een rijtje
Ik had een virus op mijn Mac. MAC.OSX.VSearch.B. Zeldzaam, niet gedacht dat dat zou kunnen. Na het bezoek van een 'foute' pagina raakte mijn browser in de war: advertenties overal en een zogenaamd alternatief voor Google dat jouw Google overneemt en je stuurt naar plaatsen waar je niet wilt zijn. Niet leuk.
Het kostte me een uur om het uit te zoeken en om het virus te verwijderen. Zonde. Lees hier wat ik deed om het virus te verwijderen. Kleine moeite om deze kennis te delen.
Heb je genoeg van die e-mail-overstromingen als je met een clubje mensen iets wilt organiseren? Die vaak korte berichtjes ('Ik zal er zijn!') die door de 'reply all' je postbus doen overstromen. Over afspraken die in beweging zijn, over tijdstippen, plekken en inhoud, wie wel en wie niet komt. Waarvoor je soms een flip-over nodig hebt om te begrijpen wat er nu precies is afgesproken.
Een hands-on-gidsje voor wie het beste uit LinkedIn wil halen
Deze handreiking is voor mensen die een LinkedIn-profiel hebben en die deze willen stroomlijnen en optimaliseren. Ik heb de tips en aanwijzingen in dit boekje gebaseerd op mijn eigen ervaring en op artikelen van websites als thenextweb.com en socialtimes.com.
Download de handreiking hier (pdf, 3,7 MB).
Waarom hebben gemeenten de behoefte aan een slogan? De klantgerichte instelling die dankzij de slogan versterkt moet worden, mag dan misschien wel leiden tot een betere dienstverlening, concurrenten zijn er niet. Echt winkelen is op de gemeenteboulevard niet mogelijk. Waarom dan al die moeite voor een passend slogan?
In 2000 deed ik een onderzoekje naar die vragen en bekeek ik honderd gemeenteslogans van dichtbij. Aardig materiaal als referentie voor de huidige slogans. Vooral ook omdat er in gemeenteland het nodige veranderde.
Als je een bedrijfspagina op LinkedIn hebt, bestaat er sinds april dit jaar een nieuwe optie: showcases. Deze optie komt in plaats van Products en Services... Je kunt er tien aanmaken. Hoe doe je dat?
Ik laat zien aan de hand van een voorbeeld hoe je showcase-pagina's kunt maken die gekoppeld zijn aan de 'company'-pagina van het bedrijf op LinkedIn. In dit geval de bedrijfspagina van LaVerbe.
Whitepaper Rijk Willemse, February 2015
How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.
Hoe maak je op een eenvoudige manier een animatie? Zonder camera, zonder ingewikkelde programma’s. Met eenvoudige handelingen. Een recept.
Benodigdheden
- een tekenprogramma, bijvoorbeeld Paper53 op de iPad of Paint;
- een grafisch opmaakprogramma, bijvoorbeeld Fireworks;
- een screen-capture-programma, bijvoorbeeld Quicktime;
- een image-viewer die meerdere afbeeldingen achter elkaar kan tonen, bijvoorbeeld Voorvertoning, een Adobe viewer of Powerpoint;
- eventueel een afbeelding, bijvoorbeeld van internet geplukt.