donderdag, 21 november 2019
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Rijk Willemse beleid en advies

Twitter - Overzicht

De artikelen en blog-posts over Twitter

haaien
(Afbeelding: shutterstock.com)

Veel mensen staan argwanend tegenover de sociale media. En terecht. Via de sociale media gebeuren veel dingen die niet door de beugel kunnen. Hufterig gedrag maar ook schending van de privacy zijn voorbeelden. Maar moeten we de sociale media daarom mijden? Het onderzoek van Merijn Oudenampsen helpt bij het vinden van een antwoord.

Oudenampsen zet in zijn boek De Conservatieve Revolte (2018) onder meer de theorieën van Marshall McLuhan en Raymond Williams naast elkaar - ten faveure van de laatste. McLuhan kennen wij van het adagium ‘the medium is the message’: de eigenschappen van radio, tv - en nu ook de sociale media - zouden de inhoud van de communicatie daarop automatisch bepalen. Williams relativeert die stellingname.

Read More

vierkantemeloenenSM

Een bedrijf wil zijn aanbod meer onder de aandacht brengen. Mensen die op zoek zijn naar dat aanbod, komen nu niet bij het bedrijf terecht. Bovendien wil het bedrijf in algemene zin beter gevonden worden op het web.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de koppeling tussen het aanbod van een organisatie en de organisatie zelf versterkt wordt? En, hoe kunnen we ervoor zorgen dat de organisatie beter wordt gevonden op het web?

Read More

Succesfactoren van posts op sociale media

Een vergelijkend onderzoek van posts op sociale media ontsteunt de bevindingen: de volgende factoren zijn van belang voor het ’succes’ van een post.

Read More

spreeuw

In 2011 mocht ik spreken in het prachtige gebouw van Radio Kootwijk op het congres De Groene Golflengte, over sociale media. Korné Versluis nam hierover een interview af, nu te lezen in het boekje Zoeken naar de derde weg', van Alterra.

Read More

sjres34

Vandaag, 24 maart 2017, waarschuwt het ProtonMail-team ons voor de gevolgen van het besluit van de Amerikaanse Senaat om voor resolutie S.J.Res.34 te stemmen. Deze staat internetproviders toe om de webbrowser-geschiedenis van hun gebruikers te verkopen aan bijvoorbeeld adverteerders, zonder dat die gebruikers daar toestemming voor hoeven te geven.

Preciezer: de Senaat besluit hiermee de bestaande beperkingen voor die verkoop weg te nemen, omdat,

Read More

twitterfontein

Hoe moeten we omgaan met de social media in onze organisatie? Wie mag er nu wel twitteren en wie niet? Wat moeten en mogen onze mensen delen? En, doen ze dat op persoonlijke titel, of uit hun eigen naam en voor hun eigen verantwoordelijkheid?

Allemaal vragen die afkomen om de communicatieprofessionals van de grotere bedrijven en organisaties.

Read More

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

Read More

Olympisch Delen

Het IOC moedigt deelnemers en geaccrediteerde personen aan om tijdens de Olympische Spelen comments te posten op socialmediaplatforms en websites, en om te twitteren. De “IOC Social Media, Blogging and Internet Guidelines” stellen daaraan echter wel enkele beperkingen.

Read More