donderdag, 3 oktober 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Twitter - Overzicht

De artikelen en blog-posts over Twitter

Social media spreken voor zichzelf

Het is heel goed mogelijk om de social media te gebruiken om alleen maar te zenden, dus, om de nieuwe media op de oude manier in te zetten. Het gebeurt nog steeds heel vaak.

Denk maar eens aan die makelaar die (semi-automatisch) elk uur zijn 'gunstig gelegen' aanbod het social-media-universum instuurt met hulp van Facebook en Twitter. Boeiend, nietwaar?

Read More

Het is een kleine wereld

Yahoo onderzoekt de stelling dat iedereen iedereen via bekenden kan bereiken in zes stappen: het Small World Experiment. Een stelling die tot nu toe nog niet bevestigd noch ontkracht werd.

Ik doe mee.

Read More

Return On Investment van een Head Of Twitter

Wat levert die inzet van de social media en dat geblog nu eigenlijk op? De zoekmachines kunnen jou gemakkelijker vinden, omdat er reuring is op en rond je website. Dat vindt Google fijn, maar dat vinden jouw vrienden ook fijn.

Ik deed een steekproef en nam bij een klant in de gespecialiseerde industriële sector de bezoekcijfers van veertig dagen vóór en veertig dagen ná de start van de inzet van een Head of Twitter. En ik vergeleek de resultaten.

Read More

Google-plus aan de trog

Is er ruimte voor een nieuwe mee-eter? Naast Twitter, Facebook, LinkedIn et cetera? Is de spoeling niet al helemaal verdeeld over de nu aanwezige varkens? Of moet de komst van het nieuwe varken ten koste gaan van de oude varkens? Is er überhaupt wel genoeg volume voor een nieuwkomer?

Bij HubSpot denken ze dat Google-plus een goede kans maakt. Vanwege de voordelen die ze eraan toeschrijven.

Read More

7 kansen voor social media bij vastgoedsites

'We willen zo graag vertellen wat ons aanbod is ("Als je het eenmaal ziet, dan ben je echt verkocht") maar onze oude manier van marketing voldoet niet meer. Hoe betrekken we onze klanten toch bij ons aanbod? Ja, we weten het: social media. Maar hoe?'

Dat is een veelgehoorde vraag van marketeers in de vastgoed- en makelaarswereld. Het antwoord is eenvoudig: vraag een 'head of twitter' om tijdelijk aan het stuur te zitten voor de social media. Maar wat zijn de aandachtspunten waar je dan op moet letten?

Hier een aanzet, in 7 kansen. Volg de pijlen…

Read More

Wat is de meerwaarde van Google-plus?

Voordat ik de resultaten van het crowdsourcing-onderzoek naar de Google-bubble presenteer, een intermezzo over de plek van Google+. Want dingen gaan snel, rond Google-plus, en dat vraagt om een uitspraak. Ondertussen heb ik enkele van mijn eigen sites al voorzien van de +button. Voor de zekerheid.

Wat moet je nu als persoon en als organisatie met Google+, als je al intensief en op maat gebruikmaakt van Twitter, Facebook en LinkedIn?

Read More

5 stappen voor service in social media

Het komt voor dat zelfs de beste service provider een steekje laat vallen. Dagenlang probeerde ik een fout functionerend account bij Bufferapp te laten repareren. Via mail deed ik oproepen. En dat was misschien wel mijn fout.

Als routinier op Twitter reageerden de jongens van Bufferapp eerst niet, later niet adequaat op de vraag via de mail. Het probleem bleef bestaan. Daarom zette ik de volgende stappen. Met succes.

Read More

infographic_netwerk_strategie900_636

We komen van ver, met het communicatiemodel van vandaag. De Grieken legden de grondslag met hun retorica. Rond de jaren zestig werd de communicatie democratisch en écht egocentrisch. Inspraak zorgde toen voor de nodige opschudding in de burelen van beleidsmakers en hun communicatieprofessionals. Inmiddels zijn we in de Netwerktijd aanbeland.

Voor sommigen nog steeds een onbemerkte, maar een niettemin fundamentele wijziging van het communicatiemodel. Internet is daarbij de cruciale katalysator. Sleutelwoorden: conversatie, communities, en het verdwijnen van de 'zender'.

Read More