Web - Overzicht
De artikelen en blog-posts over internet, websites en meer
Het is natuurlijk al lang duidelijk: de homepage is in veel gevallen niet de landingspagina. Goede Search Engine Optimalisation (SEO) en Google zorgen ervoor dat bezoekers vaak 'diep' in de website terechtkomen bij hun eerste bezoek.
Dat maakt de aandacht voor de landingspagina urgent. En dat betreft dus niet alleen de homepage, maar ook inhoudsvolle, goed vindbare pagina's van de website die een belangrijke doorverwijzende functie hebben. Formstack maakte er een mooi plaatje van.
Twitteren over een blog-artikel zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten van Google, net zoals het sharen van zulke artikelen via Facebook en andere social media zoals Stumbleupon. Sinds kort krijgen deze social media-links van Google een plek op de eerste pagina van de organische zoekresultaten, of je nu ingelogd bent in Google of niet.
Voorheen stonden zulke social media-links onderaan in de zoekresultaten; nu krijgen ze een voorkeursplek. Goed nieuws, dus. Het betekent dat je een webpagina - en een website - nog gemakkelijker kunt opstuwen in de zoekresultaten zonder al te grote investeringen.
Het blijft natuurlijk wel van belang dat je de artikelen die je schrijft zoekmachinevriendelijk maakt. Bijvoorbeeld door een sprekende url en titel. Ik nam de proef op de som...
Wie een Zwerm kan BewegenPrincipes, praktijk en prototypes voor het sociale webEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met het sociale web te maken krijgen.
|
|
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek Wie een zwerm kan bewegen. Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBooks-app.
|
Stel je hebt een website en je bent niet tevreden over de vindbaarheid ervan op het internet. Jouw site verschijnt niet of nauwelijks in de zoekresultaten van Google. De content is o.k., maar mensen vinden die content maar moeilijk.
Wat moet je doen om dat te verbeteren? Goed vindbare content plaatsen, is het antwoord. Maar aan welke voorwaarden voldoet goed vindbare content?
We zijn allemaal TwitterspreeuwenTrends, tips en tools voor de social mediaEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools). |
Door Rijk Willemse, LaVerbe |
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app. |
Deze website is nu ook mobiel te ontvangen. Op iPhone, Smartphone, WAP-phone en iMode-phone...
De handige plugin Mobile Joomla, van mobilejoomla.com, verzorgt de afhandeling voor elk apparaat.
"Wat vind jij van deze website?" Dat is de vraag die ik vanochtend voorgelegd krijg. Waar begin je met je antwoord en, vooral, hoe onderbouw je dat? Even de zaken weer opschudden.
Gelukkig kom ik het artikeltje tegen dat ik een tijd geleden samen met een stagiaire schreef over dit onderwerp, in het kader van een tevredenheidsonderzoek. Toepasselijk getiteld: "Beoordeling van onze websites".
Inhoud, interactiviteit, design, functionaliteit. Dat waren de sleutelwoorden destijds. Nog heel toepasbaar, blijkt nu. Een goed kader voor een gestructureerd antwoord, al moeten de social media er nog wel 'ingefietst' worden... dat was destijds nog geen topic. Onder 'Overige interactiviteit?'