zaterdag, 31 juli 2021
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

‘Hoe kom en blijf ik in contact met mijn doelgroep?’ Bedrijven en organisaties richten zich steeds meer op ‘open’ communicatie met de doelgroep. Met bijvoorbeeld online communities willen zij in contact komen met klanten en stakeholders. Omdat het gaat om nieuwe ontwikkelingen, zijn er vragen te over. Wat is er allemaal mogelijk? Hoe bied je passende informatie in de juiste hoeveelheid aan? Hoe betrek je de doelgroep bij jouw zaak?
Op een aantal van deze vragen geeft Scoren door online sharing het antwoord.

Aanbestedingen - de overheid als opdrachtgever

In Tekst[blad] jaargang 13, nummer 5

Als een overheidsorganisatie werk aanbesteedt, biedt zij bedrijven de mogelijkheid een offerte in te dienen voor de uitvoering van een opdracht. Dat kan het uitvoeren van werken betreffen, zoals onderhoud aan wegen of het bouwen van een school, maar ook het leveren van goederen of het verrichten van diensten, zoals advieswerkzaamheden of communicatieactiviteiten. Wat komt er allemaal kijken bij een aanbesteding en zijn aanbestedingen wel iets voor de middelgrote en kleinere tekstbureaus en communicatiebureaus?

Tekst als testbeeld voor beleid

In Tekst[blad] jaargang 12, nummer 4

Voor een passende formulering van nieuw ontwikkeld beleid wordt vaak een externe tekstschrijver ingeschakeld. De eerste concepttekst van de tekstschrijver leidt vaak tot verheldering en in veel gevallen ook tot bijstelling van het beleid. Het is raadzaam om hier als tekstschrijver op voorhand rekening mee te houden en de tekst als 'testbeeld' voor het beleid te gebruiken. Dat zorgt voor een duidelijke omschrijving van de opdracht en voor nieuwe invalshoeken.

Beoordeling van onze websites

Intrinsieke kwaliteit en klanttevredenheid
Rijk Willemse en Nyncke Kramer*

In Tekst[blad], jaargang 10 nummer 2

Wie voortgaat zonder om te zien, verbetert niet. Wij hebben tien websites geëvalueerd die wij als communicatieadviesbureau LaVerbe ontwikkelden en produceerden. We hebben gekeken naar de intrinsieke kwaliteit van de websites en naar de oordelen van onze opdrachtgevers over de websites die wij in hun opdracht maakten. Dat leverde enkele heel praktische aanbevelingen op over de wijze waarop een website kan worden ingericht, de gewenste onderdelen, het onderhoud en de actualisering.